September 14, 2009

Di Ambang AidilFitri

Tak berapa lama lagi da menjelma hari raya. Sebelum menjelang Hari Raya tahun nie macam-macam kejadian berlaku disekelilingku and macam-macam cerita yang menyapa telinga aku. Semuanya ader, pendek kata macam ASTRO "MACAM-MACAM ADA"
Firstly aku nak ucapkan takziah buat teman classku yang ditimpa musibah jumaat lalu. Kesian beliau, beberapa minit sebelum test Global Marketing bermula dia telah diragut oleh seseorang yang tidak berperikemanusiaan. Segalanya hilang dalam masa tidak sampai seminit. Di sebabkan terkejut dia terpaksa menagguhkan testnye. HArap dia tabah menghadapi dugaan itu. Setiap yang berlaku ada hikmahnya.
Second, ade seorang hamba Allah yang tidak tau TANGGUNGJAWAB. Semua benda nak yang senang and amik mudah setiap benda. Ape yang die fikirkan adalah diri sendiri. Asal diri lepas, it's okay...X tau orang lain yang memikul beban yang ditinggalkan. Kesian orang yang emikul beban untuk dier.Da besar kot, tak lame lagi da nak keja da patut da ble fikir kot. Da keje nanti, x da company asyik bagi keje mudah je. Otak yang di kurniakan Tuhan gunakanlah sebaiknya, nanti kufur nikmat.
Third, selepas aku selesai menghadapi test Global Marketing Jumaat lalu, satu lagi dugaan menyapa aku. Sedang aku dan juga teman-teman yang lain menunggu bas, kami dapat berita yang mengatakan malam itu tiada perkhidmatan bas uitm disediakan. Betapa terkejutnya kami mendengar berita tersebut. Puas kami memikirkan altenatif untuk balik. pak cik yusri muncul dengan tiba-tiba....syukr alhamdulillah. Tapi malangnya, jumlah kami yidak muat untuk disumbatkan ke dalam van. so kami terpaksa memikirkan altenaif lain untuk pulang ke rumah. Jalan penyelesaian terakhir adalah dengan menelefon perkhidmatan teksi. Terbang duit hampir RM7 seoarang bayar tambang teksi.....Tapi x pe la as long as kitaorang selamat sampai rumah.

No comments:

Post a Comment